Dag 15 Richting Great Falls...

23 september 2025 - Great Falls, Montana, Verenigde Staten

Omdat we vandaag niet zo'n eind wilden rijden, konden we wat later uit bed, dat kon ook omdat het een stuk minder koud was vanmorgen wat waarschijnlijk weer kwam door de regen die hele nacht gevallen is. Als het zo koud is namelijk dan ga je er wel uit om de kachel aan te zetten en omdat 1 uitgang van de kachel in het slaapgedeelte is, lig je binnen no-time uit je bed te dobberen en dus reden genoeg om er dan uit te gaan! Rond de klok van 8 uit bed, heel even het kacheltje aan op een lagere temperatuur om de ergste kou eruit te jagen. Koffie zetten, fluitketel met water opzetten en de karrewesantjes uit de vriezer halen. Dat kan zo vlak voordat je ze gaat eten want de vriezer, ooit nieuw en goed vriezend, sloot niet goed meer en dus was alles aangevroren maar niet diepgevroren. Net koud genoeg om niet te bederven en dus als je brood, of 'n stokbroodje uit het vriezertje haalde was het met 15 minuten wel ontdooit.

Alvast met een koppie en mijn telefoon de mannen rustig aan op laten starten. Ad was er ook al gauw uit want, zoals eerder al gezegd, het kacheltje liet hem uit zijn bed dobberen😁. Niels was als laatste uit bed en na 'n peuk en 'n filmpje voor zijn blog, vlog, chat, reel of whatever was ook hij klaar voor het ontbijt.

Na alles gedropt en gevuld te hebben was het Niels zijn beurt om te rijden of eigenlijk wilde hij rijden en gingen we op weg... en wát n mooie weg!!! 100x mooier dan de hele weg die we door Yellowstone hebben gereden. Onwijs rustig met weer heel veel koeien in de weilanden die zich als zwarte vlekken aan de horizon vertonen. Hele kuddes begrazen de velden. Langs Pronghorn Antelopes die bij bosjes hier en daar in de velden stonden en 'n groepje herten. Ook een soort van kraanvogel (of familie van) zagen we staan en kalkoenen. Lekker voor Thanksgiving maar nu nog vrolijk scharrelend op de boerderij en in het wild. Wilde paarden lopen er hier ook genoeg dus eigenlijk hebben we nou veel meer genoten van de weg en van alles wat we zagen dan de afgelopen 4 dagen. De weg, het uitzicht, de kleuren, alles was zo mooi dat we er alledrie stil van waren. Wat kan natuur toch mooi zijn in al zijn eenvoud en robuustheid!

De foto' spreken voor zich, daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.

10000218331000021834100002183510000218361000021837100002183810000218391000021841100002184210000218461000021847100002186310000218501000021852100002185310000218541000021858100002185910000218601000021861100002186210000218661000021867100002186910000218701000021874100002187510000218761000021877100002187810000218791000021880100002188110000218821000021883100002188410000218851000021886100002188710000218911000021897100002189810000218991000021900

We staan nu op de campground in Great Falls, hebben van de mevrouw bij de receptie Military discount gekregen😋, zitten er 2 wassen in de machines en genieten we van het zonnetje.

1000021901

Het was een mooie dag, straks eens kijken of we uit eten kunnen. We zitten namelijk net iets buiten het stadje en ik heb deze kant op geen voetpad gezien. We zien wel, wordt vervolgd😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

3 Reacties

  1. Gusta:
    23 september 2025
    Heel ander landschap maar zo mooi weer!
  2. Ank:
    23 september 2025
    Fijn dat je nu weer een mooie omgeving hebt, maakt je dag weer goed. Mooie foto,s en zo rustig op de weg, alsof je alleen op de wereld bent. Zo te zien ook mooi weer. 👍
  3. Marga:
    24 september 2025
    Het ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit, prachtig hoor!