Dag 14 One more day in Yellowstone?

22 september 2025 - Livingston, Montana, Verenigde Staten

We wilden vroeg op in de hoop iets meer wildlife te zien dan we tot nu toe hebben gespot. Tenslotte als je in Oostenrijk vroeg gaat rijden zie je mega veel herten en andere, kleinere zoogdieren dus dachten wij, waarom hier niet?! Niet dus! Ik denk dat ik het hele Yellowstone een beetje teveel heb geromantiseerd of er een te hoge pet van op had want, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het behoorlijk tegenvalt. De wegen zijn prachtig hoor maar het wildlife valt vies tegen. De enkele beer die we nu hebben gezien was dezelfde als gisteren op exact dezelfde plek met 2 parkrangers in de buurt. Eigenlijk kun je beter de zender van het park volgen en daar heengaan waar een ranger staat want anders zie je weinig. 

1000021755100002175610000217571000021758

We spotten 2 Elken? Elks? Oftewel Rendieren, en flop, gelijk een ranger erbij met in zijn kielzog een hele horde mensen. Te druk voor onze begrippen dus we hebben besloten om niet nog een dag off grid te gaan aan de Noord-Oost zijde maar er uit te gaan en via Livingston richting Glacier National Park te rijden. Wel opletten als we daar doorheen rijden want het ligt ook een deel in Canada en we mogen absoluut niet met deze camper Canada in.

Het vroege opstaan heeft dan ook weinig effect gehad sterker nog, het stuk van Tower-Roosevelt (zie foto van de kaart gisteren) naar de Noord-uitgang was erg bergachtig, een hele mooie weg maar doods. Geen beestjes niks! Ik ben blij dat we alledrie eruit wilden. Wat ons trouwens alledrie verbaasd is het feit dat we geen enkele vogel zien. Ja oké, de raven zijn alom aanwezig maar het teken van de Nationale trots, de Bald Eagle, zie je hier niet. Eigenlijk geen een roofvogel... ook weer zoiets🤔

100002175910000217601000021761100002176310000217661000021768100002176910000217721000021773100002177510000217811000021783

De campground waar we nu staan is klein en heeft waarschijnlijk dezelfde websitebouwer als de eerdere CG's want de site ziet er gelikter uit dan de campground zelf. Zooitje ouwe meuk maar ja we staan en hoeven hier zeker niet bang te zijn voor beren of iets dergelijks.

Ad en ik zijn even naar een hardware store gelopen, voor hem ff lekker snuffelen bij de DeWalt apparaten en andere gereedschappen. We kwamen langs een terrein waar ze leuke Amerikaanse autootjes verkopen met de nadruk op tjes. We zijn er nog niet uit, maar het wordt of die zwarte of die witte😋

10000218141000021823

Tot morgen😘

Foto’s

8 Reacties

  1. Gusta:
    22 september 2025
    Is je koffer zo groot dan dat ie erin past?🤣
  2. Sandra de Waal:
    22 september 2025
    Oh aanlopie, gang is alles zegt Ad altijd😂
  3. Ank:
    22 september 2025
    Zal je toch eerst de lotto moeten winnen.
    Al die beesten maken wel dat ze weg komen met al dat volk elke dag. Yellow Stone het is een begrip natuurlijk, en mensen komen er opaf. In ieder geval kan je zeggen, been there, done that.
  4. Sandra de Waal:
    22 september 2025
    And that's the way the cookie grumbles Ank, inderdaad is Yellowstone n begrip.
    Zelfs de Rangers hebben het al over a bear en a moose en niet over bears en moose (Al lijkt het voor de elanden hetzelfde🤣😂)
  5. Marga:
    22 september 2025
    Nou hopelijk zie je in het volgende park meer dieren.
  6. Sandra de Waal:
    22 september 2025
    Weet je Marg, het lijkt alsof we alleen hier zijn voor het wildlife maar dat is natuurlijk niet zo!☺️ Het is prachtig hier, groots, wijds en de weg met volledig zicht op de Rockies is schitterend!
  7. Marga:
    22 september 2025
    Ja, dat geloof ik graag. Als ik jullie foto's zie is de omgeving natuurlijk schitterend.
  8. Nienke:
    22 september 2025
    Ah jammer dat die parken zo tegen vallen. Maar ja zoals je zegt er is gelukkig meer te zien. Misschien is er wel een rede dat die wilde beesten zich niet zo laten zien (klaar maken voor winterslaap of zo iets dergelijks). Stuurt t autootje maar op , je mag ons adres wel gebruiken hoor! Doet ik 'm alvast testen 🤣🤣.
    Have fun!