Dag 14 One more day in Yellowstone?
22 september 2025 - Livingston, Montana, Verenigde Staten
We wilden vroeg op in de hoop iets meer wildlife te zien dan we tot nu toe hebben gespot. Tenslotte als je in Oostenrijk vroeg gaat rijden zie je mega veel herten en andere, kleinere zoogdieren dus dachten wij, waarom hier niet?! Niet dus! Ik denk dat ik het hele Yellowstone een beetje teveel heb geromantiseerd of er een te hoge pet van op had want, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het behoorlijk tegenvalt. De wegen zijn prachtig hoor maar het wildlife valt vies tegen. De enkele beer die we nu hebben gezien was dezelfde als gisteren op exact dezelfde plek met 2 parkrangers in de buurt. Eigenlijk kun je beter de zender van het park volgen en daar heengaan waar een ranger staat want anders zie je weinig.
We spotten 2 Elken? Elks? Oftewel Rendieren, en flop, gelijk een ranger erbij met in zijn kielzog een hele horde mensen. Te druk voor onze begrippen dus we hebben besloten om niet nog een dag off grid te gaan aan de Noord-Oost zijde maar er uit te gaan en via Livingston richting Glacier National Park te rijden. Wel opletten als we daar doorheen rijden want het ligt ook een deel in Canada en we mogen absoluut niet met deze camper Canada in.
Het vroege opstaan heeft dan ook weinig effect gehad sterker nog, het stuk van Tower-Roosevelt (zie foto van de kaart gisteren) naar de Noord-uitgang was erg bergachtig, een hele mooie weg maar doods. Geen beestjes niks! Ik ben blij dat we alledrie eruit wilden. Wat ons trouwens alledrie verbaasd is het feit dat we geen enkele vogel zien. Ja oké, de raven zijn alom aanwezig maar het teken van de Nationale trots, de Bald Eagle, zie je hier niet. Eigenlijk geen een roofvogel... ook weer zoiets🤔
De campground waar we nu staan is klein en heeft waarschijnlijk dezelfde websitebouwer als de eerdere CG's want de site ziet er gelikter uit dan de campground zelf. Zooitje ouwe meuk maar ja we staan en hoeven hier zeker niet bang te zijn voor beren of iets dergelijks.
Ad en ik zijn even naar een hardware store gelopen, voor hem ff lekker snuffelen bij de DeWalt apparaten en andere gereedschappen. We kwamen langs een terrein waar ze leuke Amerikaanse autootjes verkopen met de nadruk op tjes. We zijn er nog niet uit, maar het wordt of die zwarte of die witte😋
Tot morgen😘




















Al die beesten maken wel dat ze weg komen met al dat volk elke dag. Yellow Stone het is een begrip natuurlijk, en mensen komen er opaf. In ieder geval kan je zeggen, been there, done that.
Zelfs de Rangers hebben het al over a bear en a moose en niet over bears en moose (Al lijkt het voor de elanden hetzelfde🤣😂)
Have fun!