Dag 3 Lets go to Hollywood!
11 september 2025 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten
We waren al vroeg uit de veren. Vanmorgen rond 5 am gingen er al gasten uit het hotel op pad! Of waren het werklui? Geen idee eigenlijk, wat ik wel weet is dat ze erg veel herrie maakten en er dus van slapen niet veel meer kwam, helaas.
Rond 8 maar weer aan het fantastisch uitgebreide ontbijt waar ik dit keer 'n bagel heb geprobeerd. Die had ik al eens gegeten bij een high tea die ik bijwoonde. Gezellig zoiets en al is thee niet mijn meest favoriete drankje, met een lekker hapje tussendoor is het heel goed te doen... maar ik geloof dat ik n beetje afdwaal!🤭 Deze bagel was hard, laten we zeggen van afgelopen zondag hard zeg maar! De cream cheese en fruit gelei maakten het niet veel zachter dus ook dit culinaire hoogstandje van het Best Western werd naar de prullenbak verwezen.
Dan maar op naar Hollywood! Ff met de metro that way, dan weer de metro this way en vervolgens de metro richting Hollywood.
De mannen hadden het metrostelsel helemaal in de peiling dus: "appeltje eitje!" aldus Ad.
Eenmaal op Hollywood Boulevard spreken de foto's voor zich. Wat n gigantische stad is dat, en wat n mensen.
Bij het verlaten van het metrostation sta je vrijwel aan het begin van 'the Walk of Fame'. Die loopt over de hele Hollywood Boulevard en is in mijn optiek zwaar overschat. Ik had er toch een schoner beeld van want dit was meer 'The Walk of Dirt'. Hemeltjelief wat waren die sterren soms vies.
Zoals het 'n goed toerist betaamd hebben we 'n toertje gedaan langs allerlei prachtige villa's van Rihanna, Beyonce, Michael Jackson enz in de Hollywood Hills.
Langs het huis waar de film Witches is opgenomen, die ze gebruikt hebben zonder aanpassingen!
Het huis waar July Garland heeft gewoond
en nog veel meer. Eerlijk gezegd boeide ons dat niet zo heel erg maar het was leuk om te doen en David, de guide, heeft zijn uiterste best gedaan om ons allemaal te vermaken. Al was dat bij de rest van het (Amerikaanse) gezelschap niet zo moeilijk want die vonden alles: FANTASTIC and GREAT! Dan zijn wij toch iets minder overdreven😂
Over Rodeo Drive, langs Beverly Hills Hotel, Sunset Boulevard en Hollywood Boulevard....we hebben ze allemaal aangedaan.
We hebben heerlijk de toerist uitgehangen en foto's gemaakt waarbij Niels soms z'n hand voor z'n ogen sloeg en zich afvroeg of hij wel met ons gezien wilde worden🤣
Het motto is groot, groter grootst en dat is ook duidelijk zichtbaar aan alle billboards en andere reclameborden en gebouwen.
Bij het gebouw waar normaal de Oscars worden opgenomen was het een drukte van jewelste en had ik niet direct in de gaten dat juist bij dit gebouw al die sterren in hun dikke limousines aankomen als het eenmaal zover is.
Na nog 'n Subweetje om de interne mens te bevredigen, zijn we richting het hotel gegaan. Hollywood Studios was niet meer haalbaar en daar hadden we vrede mee. We hebben 'n onwijs leuke dag gehad dus waarom zou je nog meer willen?
Het laatste stuk van het Rodondo metrostation naar het hotel was een goeie 25 minuten walk. We moesten wel want de bus ging na 6 pm niet meer. Gelukkig maakte de auto's die ons af en toe voorbij reden erg veel goed.
Na ruim 15000 stappen te hebben gezet zijn we nu weer in het hotel om te ontdekken dat de kamer wéér niet gedaan is en er wéér geen schone handdoeken zijn.😠 Gelukkig kunnen we morgen al om 11:30 uur terecht bij het RV verhuurbedrijf dus nog 1 nachtje volhouden.
Trouwens, gisterenavond hadden we het thuisfront nog even op de app. Alles gaat gelukkig goed daar en de katten hebben nieuwe vrienden gemaakt, de snollen😉. Het is een heel fijn idee dat vooral Tijger niet in een hoekje zit maar lekker op schoot ligt.
Blij mee😘






























Nu het betere werk toeren met de camper
zullen de mannen in hun nopjes zijn ,uiteraard jij ook ,lekker vers ontbijtje iederdag 😊bakkie koffie veel plezier en rij voorzichtig en genieten.
😘😘😘.